31 December 2012
Masa Yang Diberi Kepada Kita Dikurniakan Sesaat Demi Sesaat. Maka Kita Perlu Menggunakannya Sesaat Demi Sesaat :)
// Nadiathul Azman
Hi

"Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang"

Jika engkau mahukan teman, cukuplah Allah sebagai teman. Jika engkau mahukan musuh, cukuplah nafsu sebagai seteru.

Entries About Stuff



Tapak


Tulislah yang baik-baik, walaupun diri belum baik. Sekurang-kurangnya, itu sudah menyelamatkan kita daripada menulis yang buruk-buruk.

 Peminat
No harsh word here
URL blog not email
Please be nice
Respect others site


Kebelakang


Credits

Template By: Nurul AtiQah
Edited By: Nadiathul Kamaliah
Others:   



Yuran.

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh :)
Hi readers.

Tepat pukul 0800 pagi aku dengan mak aku dah gerak pergi sekolah nak bayar yuran. Fuhhh excited uolsss! Turun je dari kereta, kene menapak sikit sebab nak pergi ke blok F nak daftar nama yang jauhnye macam 5km. Mak aku kat sebelah dah termengah mengah "Jauhnye" Ayat yang keluar dari mulut mak aku, yang anaknye watlek watpeace je haha. Sambil tengah berjalan berjalan tu sempat lagi mak aku cakap *bla bla bla* "Nampak sangat kau dah gemok. Asyik makan tidur makan tidur je." menternak lemak lah mak. Tapi, Alhamdulillah naik sikit berat badan aku ni kan hahaha ((bangga sekejap)). Kalau tak kurus je hm hm. Bila sampai dewan nak kene daftar nama, then dapat angka giliran 123, hm cantik cantik untung. Start dari nombor 100. Hm rasa macam berzaman jugak menunggu budak tu sebut angka giliran sampai terus ke 123. Kat dalam dewan tu sempat jugak bergosip dengan mak. Sampai gelak macam hape. Time tengah duduk sengsorang, ade sorang bapak budak mane tegur aku, pandang sebelah then terus pandang aku "Tu mak awak kan?" yang aku dengan senyum kambing macam nak bagi penampar cakap "Ha'ah" dah kenapa pakcik? Tak perasan ke bini kat sebelah tu? Tahulah mak aku comel macam anaknye. Kuikuikui
Kat dalam dewan sempat jugak berangan, result pmr. Hm bdygurad aku dapat berapa A lah. Dengan otak dah kemana mana, mata pandang lain, shamiera datang peluk aku. Hm terharu sikit haha. Biaselah bila ade die bergosip jeee. Tapi tak sempat angka giliran aku dah dipanggil nye pun adoi pon ter ber.
123, kaunter 3! Akhirnya kau sebut jugak! Kalau tak bertanduk aku kat dalam dewan tu! Haha cikgu Mazlina i miss you so much. Hm makin lawa jugak cikgu ni. Bila dah kira total masuk itu ini RM42.10 murahlah jugak dari aku berkira sampai ke 80lebih kat rumah. Mak akulah beria ia -.- bila dah setel bayar, sampai kat luar dewan tetiba mak aku cakap "Japjap. Kenapa baki 7hinggit?" aku dah terangkat kening acah acah poyo dengan senyuman comel. Dengan selamba keluarkan phone note bukak calculator kira balik, tapi sebenarnya baki 8lebih. "Takpelah mak, kira halal jelah" alah singgit je pon. Dengan malas kene menapak lagi pergi gym nak amek buku. Kene tawaf lagi nampaknye. Otw nak pergi sane mak aku membebel lagi "Pehal sekolah kau banyak tangga? Turun sana, turun sini" hm aku tengok takde pon banyak tangga kat sekolah ni haha. Sampai je sane mak aku pergi koop nak beli lencana aku pergi gym amek buku. Bernasib baik jugaklah ea sebab tak ramai yang beratur. Taklah macam tahun lepas. Berpasak pasak! Dah amek buku semua, siap bercop sekolah kat resit, mak aku "Ni pehal sampai stokin bagi sekali" kan? Dengan muka selamba aku jawab "Memang tak lah orang nak pakai tahun depan" kalau stokin lawa takpelah, nak jugak aku pakai. Ni stokin bebudak nerd yang alah alah sampai ke lutut tu, siap ada nama sekolah lagi hahaha. Fuhhh, akhirnya semua dah setel. Lepastu hape? Lepastu balik rumah membuta balik lah.

Okeylah chow :D muachhh



0 Comments:

Post a Comment