31 December 2012
Masa Yang Diberi Kepada Kita Dikurniakan Sesaat Demi Sesaat. Maka Kita Perlu Menggunakannya Sesaat Demi Sesaat :)
// Nadiathul Azman
Hi

"Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang"

Jika engkau mahukan teman, cukuplah Allah sebagai teman. Jika engkau mahukan musuh, cukuplah nafsu sebagai seteru.

Entries About Stuff



Tapak


Tulislah yang baik-baik, walaupun diri belum baik. Sekurang-kurangnya, itu sudah menyelamatkan kita daripada menulis yang buruk-buruk.

 Peminat
No harsh word here
URL blog not email
Please be nice
Respect others site


Kebelakang


Credits

Template By: Nurul AtiQah
Edited By: Nadiathul Kamaliah
Others:   



Faham :)

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh :)
Hi readers.

Hikmah Yang Tersirat.
Sepertimana yang kita tak tahu hakikat debu itu sehingga boleh menggantikan air, kita juga takkan tahu banyak benda. Kita bahkan tak ada kekuatan untuk memahami keperluan diri. Lalu bila Allah sempurnakan sesuatu untuk kita, tak perlu kita membantah.
Mungkin antara hikmah, Allah SWT ingin kita jadi seorang hamba yang mengaku hamba. Bila disuruh buat, kita mesti taat. Ketahui, dan percaya bahawa kehidupan ini urusan Allah SWT. 
Perpisah ini, walau menyedihkan, walau menumpahkan air mata, sama-sama kita berpesan. Jangan sampai kita jadi seperti si jahil yang cuba mempersoal;

"Aku minta kuat, Allah berikan kesulitan untuk dihadapi. Aku minta keberanian, Allah berikan bahaya untuk diatasi. Aku minta nikmat, Allah berikan peluang. Aku tidak minta apa-apa, tetapi aku menerima apa yang aku perlukan" - Salahuddin Al-Ayyubi.

"Untuk apa pertemuan, kalau kita ditakdirkan untuk berpisah"


Credit; lluvislam
Sekian, sampai sini sahaja. Byeee :)




1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

untunglah ad blog

December 17, 2013 at 12:03 PM  

Post a Comment