31 December 2012
Masa Yang Diberi Kepada Kita Dikurniakan Sesaat Demi Sesaat. Maka Kita Perlu Menggunakannya Sesaat Demi Sesaat :)
// Nadiathul Azman
Hi

"Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang"

Jika engkau mahukan teman, cukuplah Allah sebagai teman. Jika engkau mahukan musuh, cukuplah nafsu sebagai seteru.

Entries About Stuff



Tapak


Tulislah yang baik-baik, walaupun diri belum baik. Sekurang-kurangnya, itu sudah menyelamatkan kita daripada menulis yang buruk-buruk.

 Peminat
No harsh word here
URL blog not email
Please be nice
Respect others site


Kebelakang


Credits

Template By: Nurul AtiQah
Edited By: Nadiathul Kamaliah
Others:   



Uji Kepantasan Anda Menaip

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh :)

Blogger-blogger ni mesti laju kan kalau bab-bab menaip? Maklumlah menaip ni kan seolah-olah dah jadi satu rutin harian kita buat blogger kan. Jadi apa kata kita uji kepantasan jari jemari kita untuk menaip satu-satu perkataan dalam masa 1 minit :)

Macam mana nak uji kepantasan menaip kita?

Kalau kita nak kene buka Microsoft Word, kemudian set pula masa dekat jam agak menyusahkan diri je kan. Kot-kot keluar "terlajak laris" pula jari kita ni menekan, dah terlebih masa. Dah itu, bila masa pula nak menaip, bila pula nak stop kan jam tu. Takkan lah nak upah assistant  untuk set masa pulak kan. Susah!!!

Jangan pening-pening. Kita boleh ambil ujian kepantasan menaip di laman web 10fastfingers.com
Terdapat pelbagai pilihan bahasa yang boleh kita pilih untuk kita uji tahap kepantasan menaip kita. Senang je. Cubalah, lain-lain bahasa. Sebab lain bahasa lain kepantasannya. Misalnya English dan Malay. Bahasa mana lagi cepat kita taip.


Ini adalah antara ujian kepantasan menaip dalam Bahasa Melayu. Kita taip, nanti dah cukup 1 minit, automatik dia stop. Kemudian, akan keluar pula keputusan kita.


Selesai menaip sehingga waktu yang ditetapkan maka akan keluarlah keputusan penuh untuk ujian menaip anda. Ini lah keputusan saya. Hurmmm haha! Boleh lah. Kihkihkih takde lah hebat sangat boleh tulis 100 perkataan dalam 1 minit. Anda semua mesti hebat kan? Korang bolehlah cuba. Ada yang power boleh tulis beratus-ratus perkataan dalam 1 minit. Wow! Its okey, practice make perfect! Banyak kali jugak saya cuba buat benda ni. Memang best!

Ujian ini boleh diambil untuk kita tahu berapa kepantasan kita menaip dalam PSM (Perkataan SeMinit), khasnya untuk mereka yang ingin mengisi jawatan kerani, setiausaha dan sebagainya dalam sektor kerajaan. Selalu kan ada kolum ini. Bila nak isi, blur je. Mana nak tahu kan.Jadi bolehlah cuba cara ini.

Selamat mencuba! Nanti result nya kongsilah dengan saya just link kan nama saya di entry korang atau pon di kotak comment :)

Bye.



0 Comments:

Post a Comment