31 December 2012
Masa Yang Diberi Kepada Kita Dikurniakan Sesaat Demi Sesaat. Maka Kita Perlu Menggunakannya Sesaat Demi Sesaat :)
// Nadiathul Azman
Hi

"Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang"

Jika engkau mahukan teman, cukuplah Allah sebagai teman. Jika engkau mahukan musuh, cukuplah nafsu sebagai seteru.

Entries About Stuff



Tapak


Tulislah yang baik-baik, walaupun diri belum baik. Sekurang-kurangnya, itu sudah menyelamatkan kita daripada menulis yang buruk-buruk.

 Peminat
No harsh word here
URL blog not email
Please be nice
Respect others site


Kebelakang


Credits

Template By: Nurul AtiQah
Edited By: Nadiathul Kamaliah
Others:   



Kita Sempurna Sangat Ke?

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh :)



Kita sebagai manusia, tak ada yang sempurna. Semua orang ada kekurangan dan kelebihan. Kadang-kadang tak faham dengan orang yang rasa diri tu tersangatlah sempurna. Cakap kat orang "Eh pikir diri tu dah perfect sangatlah?" tapi kau tak sedar diri kau tu pon tak sempurna. Sibuk komen tentang diri orang kat fb, post macam macam. Hentam sana sini. Tapi bila orang buat kat kau? Tahu pulak marah. Sibuk cakap "Muhasabah kan diri tu dulu" amboi. Solat tu cukup ke lima waktu sehari? Malas nak cakap lah kalau ada orang macam ni. Nak kata kurang kasih sayang, tak juga. Hidup tu katanya dah terlalu sempurna kan.
Orang disana disanjung tinggi, walau ada salah dibutakan mata hati, pekakkan telinga. Tapi, bila orang disini ada salah, dihentam. Tapi orang tu tak sedar yang disana tulah banyak rahsia tersembunyi.
"Terlalu inginkan kesempurnaan bakal merosak diri. Sebaiknya sempurnakan diri sendiri sebelum mengharap kesempurnaan dari orang lain. Seperti berdiri dihadapan sebuah cermin. Imej yang dipantulkan di cermin itulah hasil daripada apa yang kita paparkan di depan cermin. Jika cantik, maka cantiklah imej yang ditunjukkan. Jika buruk, maka buruklah juga imej yang terpapar di cermin itu."



0 Comments:

Post a Comment